bokisan

Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

En till;D

Av Paula - 2 januari 2011 17:43

Ett till formulär. Från samma ställe.


1. Favoritbok i barndomen?
Sune böckerna.
2. Vad läser du just nu?
Sista kent-sagan (läkaren),Höstoffer, Lyssnar på Luftslottet som sprängdes m.m.m
3. Vilka böcker har du reserverade på biblioteket?
Inga. Har inget bra bi
blotek.

4. Dålig bokvana?
Nej tror inte det
5. Vad har du för tillfället hemlånat från biblioteket
Män som hatar kvinnor (Ljudcd)

Flickan som lekte med elden (Ljudcd)

Luftslottet som sprängdes (Ljudcd)

6. Har du en läsplatta?
Nej och vill inte ha en
7. Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera på en gång (slalomläsning)?
Det bror på... Jag kanske har 10 böcker just nu jag håller på och läser i men det kanske var 4 månader sen jag läste i endel så vart går gränserna?
8. Har dina läsvanor ändrats sedan du började blogga?
Har inte hållt på så länge
9. Sämsta boken du läst i år?
Ingen;) Har inte läst någon än.
10. Bästa boken du läst i år?
Har inte läst någon alls.
11. Hur ofta läser du utanför din egen bekvämlighetszon?
Jag läser allt nästan. Utom Barn böcker och endel kärleksromaner.
12. Vilken är din läsebekvämlighetszon?
Kriminalromaner, endel kärlek-
13. Kan du läsa på bussen?
Japp:)
14. Vilken är din favoritplats att läsa på?´
Soffan:D

15. Vad anser du om att låna ut böcker? Regler?
Jag lånar inte ut böcker faktiskt. Känner ingen som har mitt intresse.
16. Viker du hundöron i dina böcker?
NOOOOOOOOO!

17. Skriver du någonsin i bokens marginaler?
Nepp
18. I studierelaterade böcker då?
Ibland :/
19. Vilket är ditt favoritspråk att läsa böcker på?
Svenska
20. Vad får dig att älska en bok?
En bra handling,karaktärer jag gillar,språk och uttryck.
21. Vad inspirerar dig att rekommendera en bok?
Boken måste vara väldigt bra och jag måste veta vad personen gillar i fråga.
22. Favoritgenre?
Kriminalromaner!

23. Genre du sällan läser (men önskar att du gjorde oftare)?
Fantasy tyvärr.
24. Favoritbiografi?
Har bara läst en så det får väl bli den. Det ska bli ett sant nöje att döda dig-Magdalena Graaf

25. Har du någonsin läst en självhjälpsbok?
Tror faktiskt inte det..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 14 juni 2011 09:12


    Jag läste ut cirkeln för ett tag sedan och tänkte recensera den nu:)   En kille hittas död på skolanstoa. Han har skurit sig till döds med en  skärva från en spegel som han själv haft sönder. Det framställs som ett självmord och det klot...

Av Paula - 13 juni 2011 22:35

Hur lycklig blir man inte när man hittar ett mail från Boknea i inkorgen? Och att man har vunnit hennes tävling? Och får snart det är så logiskt alla fattar utom du i brevlådan? Uber glad. Och inte blir dagen sämre när det är skolavslutning heller! V...

Av Paula - 12 juni 2011 08:06

Förlåt att det vart långt mellan gångerna denna gång. Har knappt suttit vid datorn den senaste veckan.   Tänkte i alla fall recensera Utvald av P.C. Cast och Kristin Cast som jag fick som recentionsexemplar av Månpocket! Tack så mycket! Tar han...

Av Paula - 1 juni 2011 06:59

Här är ett inlägg som inte handlar om böcker! En utlottning hos den bästa inredningsblogg ni kan hitta! Hos Lantlif!   Här har ni en direkt länk till tävlningsinlägget! http://lantlif.blogspot.com/2011/05/min-blogg-fyller-4-ar.html ...

Av Paula - 31 maj 2011 06:55

      Nu ska ni allt få veta vad jag fick igår. Jo jag fick ett paket igår från månpocket! Det var Utvald som låg i de paketet. Tredje delen i HON serien! Den är super! Så det kommer en recenton.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards