bokisan

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Paula - 16 januari 2011 13:44

Då har jag precis läst ut första boken i sagan om isfolket serien.


Handling: Silje Arngrimsdotter är bara sjutton år när hela hennes familj blir utplånad av pesten 1581. Hon får en lång vandring. Utsvulten och frusen och med två små barn upphittade i byn söker hon sig till likbålen utanför Trondheim för att söka värme. Märkligt nog var det bara en i Isfolketsä ätt som hjälpte henne i nödens stund.

 

Boken var riktigt bra. Personerna är bra beskrivna. Och det är verkligen att man vill fortsätta läsa.

  

Av Paula - 16 januari 2011 09:47

Igår var jag hos min bästis Sandra. Sandras mamma har velat att jag ska läsa en bokserie hon tycker om. På 47 böcker. Men igår tog jag med mig några stycken. Så nu blir det nog mycket isfolket böcker!


  

Ovido - Quiz & Flashcards