bokisan

Alla inlägg under maj 2011

Av Paula - 31 maj 2011 06:55

      Nu ska ni allt få veta vad jag fick igår. Jo jag fick ett paket igår från månpocket!

Det var Utvald som låg i de paketet. Tredje delen i HON serien! Den är super!

Så det kommer en recenton.



Av Paula - 30 maj 2011 21:30

Idag så hamnade en rolig sak i min brevlåda gissa vad!

Av Paula - 30 maj 2011 06:47

I fredags så köpte jag slut på mitt present kort jag fick när jag fyllde och lite mer pengar. Men jag höll den omtalade (omskrivna?) Cirkeln i min hand. Har läst halva och den är super. Cirkeln och Graceling läst jag nu då. Förhoppningsvis ska jag hinna läsa dem innan nästa tisdag då jag får böcker från bibloteket. Men vi är ju lediga torsdag,fredag,lördag,söndag och slutligen måndag. Då borde man hinna tycker jag.


En liten uppdatering fick ni här:)

 

Av Paula - 24 maj 2011 19:08

Idag recerverade jag inte mindre än 7(!) böcker på bibloteket!:O

Dock får jag inte böckerna förän om 2 veckor. Men jag ska få Graceling innan så jag klarar mig nog bra ändå:)


En lista:

Percy jackson 1

PJ 2

PJ 3

Sommaren jag blev vacker

Döden i dina ögon

Fallen ängel

Frost


Så de kommer jag att läsa inom en ganska snar framtid:D

   

Av Paula - 24 maj 2011 06:56

Igår var jag modig, ska läsa den första riktiga boken på engelska. Graceling får den hedrande platsen;)

Så nu väntar jag på att den ska dyka upp i brevlådan. För just nu håller jag bara på med omläsningar. Vilket jag tycker är dötrist! Längtar efter något nytt.

Ska även se om jag kan reservera några böcker på biblan idag. Vi har det minsta biblotek ni kan tänka er. Nej lite överdrivet men vi har inga böcker. Har läst halva bibloteket som den förra biblotikarien sa;)


Ska försöka recensera en omläsning strax.


 

Av Paula - 23 maj 2011 20:26

Jo nu läser man ju om Cirkeln över allt. Vilket gör mig sååå sugen på att läsa den och då dyker tävlingen upp ganska perfekt hos http://booksarelives.wordpress.com/2011/05/22/tavling/#comment-18 (Direkt länk till inlägget) Gå med och pröva lyckan ni med!

 

Av Paula - 23 maj 2011 07:22

1. Den bästa boken du läste förra året?

Isprinssesan, Serien om Joona linna m.m.m.m

2. En bok du läst fler än tre gånger?

i Häxornas tid (Samlingsvolym av häx serien med May bylock) Några fem böcker m.m

3. Din favoritbokserie?
Isfolket, Fjällbacka serien m.m

 

4. Din favoritbok ur favoritbokserien?
Isfolket alla;)

Fjällbacka Isprinssesan.
5. En bok som gör dig glad?


6. En bok som gör dig ledsen?
Liv och lovisa, Flickan som kallas Alice.
7. Mest underskattade bok?

Maj bylocks alla böcker mf.
8. Mest överskattade bok?

Twillight

9. En bok du inte trodde du skulle gilla men kom att älska?

Isfolket serien.

10. Favoritklassiker

Bara läst Stolthet och fördom.
11. En bok du hatade?

Kommer inte på någon

12. En bok du älskade men som du inte längre älskar?

 

Twillight

13. Din favoritförfattare?
 

Maj bylock, Kristin Hannah, Jay Asher, Margit Sandemo m.fl

14. Din favoritbok av favoritförfattaren?

Maj: Häx serien´bl.a

Kristin: Alice som jag tjatar om och Som rosor i december

Jay: Tretton skäl varför

Margit : alla


15. Din manliga favoritkaraktär?

kommer inte på någon!


Av Paula - 23 maj 2011 06:50

Du passar inte in på samma sätt som de andra. Det är som i en sådan där bildgåta, finn fem fel: Någonting är inte som de andra, en sak passar inte in.

 

Hannah i Tretton skäl varför s: 208

Ovido - Quiz & Flashcards