bokisan

Alla inlägg under januari 2011

Av Paula - 31 januari 2011 14:50

Har läst ut Kristin Hannahs Som rosor i december idag. Fantastisk bok.


Annie Coldwater tyngs av dotterns flytt till london. Att hennes man mitt i alltihopa berättar att han älskar en annan och vill skiljas rasar det samman. Hon flyr ut till sin barndoms stad. Tillsammans med sin barndoms kärlek och han sexåriga dotter lappar de sakta ihop tillvaron.

  


Jag kan inte säga annat än att Kristin Hannah är en underbar författare. Hennes spegling av allt svårt, hennes karaktärer allt! det blir helt klart flera Hannah böcker i framtiden!



Av Paula - 31 januari 2011 12:00

  


Mikael är ingen lycklig man. Alltid har han lytt andra. Precis som när han blir tvingad att gifta sig med Katolska Anette. Han sänds nästan omedelbart ut i krig, vilket han hatar. När han träffar den svartklädda och mystiska kvinnan bryter helvettet ut.






Den är bra, helt klart. Gillar Mikael men har svårare för Anette. Boken handlar också om att hitta hem.

Av Paula - 31 januari 2011 07:19

Hon som har böckerna om Isfolket har tappat bort 10:an:( Så nu kommer det inte bli några isfolket på ett tag:(

Av Paula - 31 januari 2011 06:56

Det har inte blivit någon bloggning denna helg. Haft annat att göra än läsningen.



Hilde är utfryst av resten av bygden. Hon är dotter till Bödeln. Men hon får mening när fyra kvinnolik hittas när Andreas Lind av isfolket plöjer fram dem. De andra i bygden pekar ut Bödeln. Hilde träffar därför Mattias Meiden och Andreas lind av isfolket och de andra i släkten.


  


Boken är riktigt bra. Kriminalroman på annat vis;) Inte helt missnöjd med det.



Av Paula - 27 januari 2011 07:14

Detta är en mycket bra bok! Helt klart.



Tancred paladin är på besök hos sin faster. Efter en tur i skogen träffar han en vettskrämd flicka. Hon kallar sig Molly men vill inte säga något annat. Tancred blir blixtförälskad. Men hur ska han nu få se flickan igen? I sökandet träffar han på gamla askinge. Slottet som inte skulle finnas.



Denna bok är bäst på länge. Jag gillar Tancred och "Molly".

:D


  


Betyg:B B B B B

Av Paula - 27 januari 2011 07:05

Detta kallar jag en mellan bok. Den går snabbt ut. Händelserna drar inte ut halva boken utan går på två sidor.


Tarjei har bestämt att Mattias ska få Isfolkets skatt. Kolgrim blir rasande. Han är den mäktigaste av de utvalda! Men att lura Mattias är inte svårt. Han kan man få och försvinna lätt.



Händelserna går som sakt fort. Men också åren i denna bok.

Den är helt okej men man längtar efter nästa:D


  

Betyg: ***

Av Paula - 26 januari 2011 06:34

Japp:) Blev en leverans igår också. Hela hammarby serien kom hem till mig! De verkar fortfarande mycket bra! Ska bli intressant att läsa dem. Efter allt småplock jag har plockat på mig och Sagan om isfolket:( Ganska långt ner i min hög. Men isfolket ser jag mycket väl framimot:D



Av Paula - 26 januari 2011 06:11

Ja igår var det ju boklån. Även om jag har hela isfolket serien att läsa och lite annat småplock- så lånade jag. Denna gång blev det Som rosor i december av Kristin Hannah (Författaren till en flicka som kallas alice) och Biten av Kelly Armstrong


Kristin Hannah har ju skrivit En flicka som kallas Alice. Men de andra böckerna hon skrivit lät väldigt intressanta de med. Så den fick följa med hem.



Jag har läst boken Märkt av kelly armstrong i sommras tror jag. Den var tydligen den andra boken i serien. Så då slår vi till på biten nu tycker jag:D


     

Skapa flashcards